Bez kategorii

Co to jest RMUA?

RMUA to skrótowa nazwa Raportu Miesięcznego Ubezpieczonego, czyli imiennego raportu wystawianego przez płatnika składek Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). RMUA zawiera informacje o osiągniętych przez pracownika przychodach stanowiących podstawę wymiaru składek oraz kwotach pobranych składek podlegających wpłacie do ZUS.

RMUA jest dokumentem informacyjnym, który służy do:

  • potwierdzenia posiadania uprawnień do świadczeń z tytułu ubezpieczenia chorobowego, wypadkowego, zdrowotnego;
  • potwierdzenia naliczania przez płatnika należnych składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.

RMUA jest przekazywany ubezpieczonemu przez płatnika składek co miesiąc, w terminie do 10. dnia miesiąca następującego po miesiącu, za który jest sporządzany. RMUA może być przekazywany w formie papierowej lub elektronicznej.

Skontaktuj się z naszym wirtualnym biurem, abyśmy mogli przedstawić Ci naszą ofertę i porozmawiać o Twoich potrzebach!

Ubezpieczony może również samodzielnie pobrać RMUA z Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

RMUA jest niezbędny do uzyskania świadczeń z ZUS, takich jak:

  • zasiłek chorobowy;
  • zasiłek macierzyński;
  • zasiłek ojcowski;
  • zasiłek opiekuńczy;
  • zasiłek wypadkowy;
  • renta z tytułu niezdolności do pracy;
  • renta rodzinna;
  • emerytura;
  • świadczenie rehabilitacyjne.

W przypadku wnioskowania o zasiłek chorobowy, RMUA jest podstawą do ustalenia wysokości świadczenia.

Sprawdź naszą ofertę wirtualne biuro Kraków! 

Polecamy też zobaczyć strony Coworking Kraków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *