Co to jest RMUA?
RMUA to skrótowa nazwa Raportu Miesięcznego Ubezpieczonego, czyli imiennego raportu wystawianego przez płatnika składek Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). RMUA zawiera informacje o osiągniętych przez pracownika przychodach stanowiących podstawę wymiaru składek oraz kwotach pobranych składek podlegających wpłacie do ZUS.
RMUA jest dokumentem informacyjnym, który służy do:
- potwierdzenia posiadania uprawnień do świadczeń z tytułu ubezpieczenia chorobowego, wypadkowego, zdrowotnego;
- potwierdzenia naliczania przez płatnika należnych składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.
RMUA jest przekazywany ubezpieczonemu przez płatnika składek co miesiąc, w terminie do 10. dnia miesiąca następującego po miesiącu, za który jest sporządzany. RMUA może być przekazywany w formie papierowej lub elektronicznej.
Skontaktuj się z naszym wirtualnym biurem, abyśmy mogli przedstawić Ci naszą ofertę i porozmawiać o Twoich potrzebach!
Ubezpieczony może również samodzielnie pobrać RMUA z Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
RMUA jest niezbędny do uzyskania świadczeń z ZUS, takich jak:
- zasiłek chorobowy;
- zasiłek macierzyński;
- zasiłek ojcowski;
- zasiłek opiekuńczy;
- zasiłek wypadkowy;
- renta z tytułu niezdolności do pracy;
- renta rodzinna;
- emerytura;
- świadczenie rehabilitacyjne.
W przypadku wnioskowania o zasiłek chorobowy, RMUA jest podstawą do ustalenia wysokości świadczenia.
Sprawdź naszą ofertę wirtualne biuro Kraków!
Polecamy też zobaczyć strony Coworking Kraków.